Een goede digital marketing vereist de nodige know how. Op Linkedin adverteren is heel anders dan op een ander social media platform zoals Facebook. Alles draait om kennis en een goede voorbereiding. Je moet je doelgroep goed kennen en ook de plek waar je wil gaan adverteren. Dan zijn er nog honderden opties waarmee je kunt adverteren. Maak je de juiste keuzes en speel je goed in op je doelgroep dan kun je al snel meer klanten naar je website trekken. Plaats je echter maar wat willekeurige advertenties op verschillende websites dan kan dit al snel een prijzige bezigheid worden die je (bijna) niets extra’s zal opleveren. Zelf een marketinggoeroe worden Je kunt ervoor kiezen om zelf aan de slag te gaan en een marketingcampagne op te zetten of je kunt dit natuurlijk uitbesteden aan een professioneel bedrijf. Heb je enige affiniteit met het web en marketing dan kun je natuurlijk zelf eens proberen goede advertenties te gaan maken en deze te plaatsen op de juiste websites. Je kunt ook zoals gezegd dit uitbesteden, dit heeft een groter kostenplaatje, maar kan je wel meer opleveren. Professionele bedrijven leveren vaak ook een service na de creatie van advertenties. Je ontvangt dan maandelijkse rapportages over welke advertenties voor jou het beste werken. Dit kan op de lange termijn voordeliger voor je zijn, zo weet je precies waar je het beste wel en niet in kunt investeren. Door de bomen het bos niet meer zien Je moet ervoor waken dat je niet overweldigd wordt door de vele opties waaruit je kunt kiezen. Dit is nog een reden om ervoor te kiezen je marketing over te laten aan een extern bedrijf. Je kunt kiezen voor display marketing, cold calls, of normale pop-up adds. Het is goed te weten wie je doelgroep is en de juiste keuze te maken. Heb je hier zelf weinig ervaring mee? Laat dit dan zeker over aan een professional, anders ben je al snel geld weg aan het gooien zonder enig resultaat. Het innerlijk boven het uiterlijk Ook is de inhoud van je advertenties erg belangrijk. Kleine advertenties moeten juist duidelijk en direct zijn terwijl je marketingteksten op andere websites zoals blogs bijvoorbeeld juist boordevol informatie moeten zitten, maar toch interessant om te lezen moeten zijn. Het gebruiken van de juiste zoektermen in teksten kan je marketingstrategie ook maken of kraken. Ook hierbij is het belangrijk goed onderzoek (te laten) doen naar welke zoektermen voor jou het meeste opleveren. Met andere woorden; waar zoekt jouw specifieke doelgroep naar en wat willen zij nu precies. |